Orientalsk koppingmassasje med eteriske oljer
2019-05-14 08.25.28.jpg

Vi har fått mange positive tilbakemeldinger fra terapeuter som tidligere har deltatt på kursene og de fleste praktiserer daglig koppingmassasje på pasienter med gode resultater. Naturmedisinskolen  tilbyr nå kurs i behandling med vakuumkopper kombinert med eteriske oljer. Dette er et utmerket supplement til annen behandling og setter umiddelbart i gang kroppens eget reparasjons apparat.

Koppingmassasje kan benyttes kurativt, som en egen behandling eller i kombinasjon med andre terapiformer.

Kurset

​

Koppingmassasje er en unik og tradisjonsrik behandlingsform. Denne formen for kopping har sitt utspring i Russland og Tyskland. I fagkurset kombineres denne tradisjonen med en tradisjonsrik behandling med plantenes legende egenskaper. Eteriske oljer smøres på behandlingstedet (smertepunkt eller spesialområder) og koppen beveges systematisk på området for å løse opp blokkeringer. Synergien mellom disse naturterapeutiske behandlingsformene setter i gang kroppens egne helningsprosesser og gir derfor meget gode resultater. Tidligere kursdeltakere forteller nesten uten unntak at kopping er blitt en integrert del av deres behandlinger. Erfaringsmessig er også koppingmassasje et godt alternativ til avlasting for de som masserer mye.

​

Målet med kurset er at deltakerne skal få kunnskap om koppingmassasje og utvikle ferdigheter til å praktisere denne behandlingsformen. Derfor vektlegges både teori og praktisk anvendelse i undervisningen.

Kurset er BÅDE for deg som er terapeut som ønsker et unikt hjelpemiddel i din klinikk, OG for deg som ønsker å lære bruke dette til hjemmebruk.  Det er en fordel med noe kunnskap om anatomi/fysiologi/patologi men ingen krav.

Kurset gir behandlingsnøkler for en rekke lidelser, bl.a.:

• Ledd- og muskelsmerter

• Dårlig blodsirkulasjon

• Høyt blodtrykk

• Stress, nervøsitet og søvnforstyrrelser

• Migrene og hodepine

• Revmatisme og gikt

• Lidelser i indre organer (nyre, lunge, blære, lever, mage og galle)

• Psykiske plager

• Ishias og lumbago

• Bekkenløsning / -låsning

• Ansiktsbehandling / antiaging

​

Du lærer også anamnese, en del om hormoner, Back Shu og Front Mu (TCM) med mer!

INNHOLD

• Historikk - utvikling av kopping som behandlingsform

• Hvordan virker kopping

• Huden (hudlag, nerveceller og følelseslegemer)

• Områder på kroppen vi kan koppe

• Områder vi ikke bør koppe – og retninger

• Konkrete behandlinger

• Introduksjon til eteriske oljer

• Masse praksis

PRAKTISK INFORMASJON

​

Kurset går over to dager, en lørdag og en søndag. Vi har fokus på mye praksis slik at du skal bli trygg på å sette i gang med behandlinger så fort du er ferdig med kurset.

​

Dette får du i tillegg til selve kurset:

​

- Din egen kopp til odel og eie

- Utfyllende og detaljert kompendium

Når: lørdag 28. og søndag 29. oktober klokken 10.00 - ca 16.00 begge dager

​

Hvor: Falkehytta (klubbhuset på Falkbanen ved Hokksund barneskole) 3300 Hokksund

​

Se kart: https://www.google.com/maps/dir/59.7786624,9.9319808/falkehytta+hokksund/@59.7810712,9.9026763,14z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m1!4e1!1m5!1m1!1s0x4640df6323000001:0x3474be52071b5c72!2m2!1d9.9134727!2d59.778441?entry=ttu

Har du behov for overnatting kan du ta kontakt med Sanden Hotell som ligger bare 10 minutter unna i gangavstand. https://sandenhotell.no/

​

Vi tar lunsj kl 12:30 - 13:30 begge dager. Ta med mat eller bli med ut og spise på Maitree Thai & sushi i Hokksund (Kiwi er også åpen på lørdag og ligger rett over gaten for kurslokalene)  Det blir servert vann, kaffe og te under kurset.

Ta med:

- Eventuell mat og drikke

- Løst og ledig tøy

- Et håndkle til å ligge på og et pledd/håndkle til å ha over deg

​

Bindende påmelding! Påmeldingsfristen er onsdag 18. oktober.

Ved avbestilling etter denne dato refunderes kun halve kursavgiften uansett årsak.

Vi tar forbehold om tilstrekkelig antall påmeldte deltakere for å holde kurs

​

KLIKK HER FOR PÅMELDING (Husk å skrive hvilket kurs du melder deg på!)

Pris kr 3.490,-

Glass_kopp_med_v_4bad26b2cdfcd.jpg